Test jezelf: beschik jij over deze 4 competenties van een goede SDR?

Je bent aangenomen als SDR (Sales Development Representative) en staat te popelen om aan de slag te gaan. In een vorig artikel hebben we uitgelegd wat een SDR is en hoe je zo’n goede verkoper werft. SDRs moeten binnen zeer korte tijd heel veel nieuwe dingen leren. Elk bedrijf heeft een vrijwel uniek concept, dat afgestemd is op het bedrijf zelf, het product of dienst en haar klanten. Ben je dus net ergens binnen als SDR? Dan moet je veel informatie absorberen en je eigen maken.

Lees meer

6 tips om de conversies van je prijzenpagina te verbeteren

Bij inbound marketing staat de klant centraal. Ja, het klinkt cliché. Maar het is wel de waarheid. Je wilt de online ervaring voor je klant fijner en vooral gemakkelijker maken. Niet langer onderbreek je de prospect met jouw pop-up banners en e-mails waar hij niet op zit te wachten, maar biedt je de prospect precies datgene waar hij naar op zoek is.

Lees meer

Het aantal aanmeldingen voor jouw evenement boosten? 5 tips!

Eventmarketing is trending in de B2B. Niet gek, want er zijn tientallen redenen waarom je als bedrijf een evenement zou kunnen organiseren: van naamsbekendheid tot jubileum. Maar het organisatorische aspect kent ook minder fijne kanten. De handjes worden klammer wanneer het evenement dichterbij komt en al helemaal wanneer drie weken van tevoren het aantal aanmeldingen niet aan de verwachting blijkt te voldoen. Help! Gelukkig is daar onze blog met tips om alsnog volle(re) zalen te trekken op jouw evenement.

Lees meer

6 tips voor een optimale homepage om je conversie te verbeteren


Je ontmoet regelmatig iemand die je niet kent. En uiteraard oordelen we niemand op het eerste gezicht, zeggen we. Maar wist je dat wij binnen 10 seconden al een eerste indruk van iemand hebben gevormd? Je voorkomen is je visitekaart, zullen we maar zeggen.

Lees meer

Lead management: genereer, beoordeel en nurture je leads zo optimaal mogelijk

De afgelopen weken heb ik in een reeks blogs aandacht gegeven aan lead management, een hot topic in de marketing- en saleswereld. Ik deelde de belangrijkste inzichten omtrent leadgeneratie, leadscoring en leadnurturing. In dit artikel vat ik deze inzichten nog eens samen en laat ik je zien hoe je de lead management van jullie bedrijf kan optimaliseren.

Lees meer

Krijg marketing en sales op één lijn en meet het succes van beide eenduidig

Woedt er tussen jouw marketingteam en salesteam ook een stille oorlog, over wie het belangrijkste werk doet, of wie het meeste budget krijgt? Zitten beide afdelingen in hun eigen bubbel en werken ze liever tegen elkaar, dan mét elkaar? Dan heb je te maken met het welbekende, eeuwenoude strijd tussen marketing en sales. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe nadelig dat voor je organisatie is. Je verspilt kansen, loopt deals mis en belemmert de groei van je bedrijf.

Lees meer

Mega SALEStrends: 10 jaar terug & 5 jaar vooruit (2/2)

Vorige week bekeken we marketingtrends: 10 jaar geleden, vandaag de dag & 5 jaar vooruit. Vandaag wil ik iets vergelijkbaars doen, maar dan gericht op sales. Bij elke trend kijk ik terug naar 2006, kijk ik naar het nu en geef ik een (voorzichtige) voorspelling voor de toekomst.

Lees meer

De reden waarom bedrijven 71% van hun leads verspillen

Wat zou je baas zeggen als je hem vertelt dat 71% van de leads die je genereert, niet benut worden? Wie wordt er ontslagen?

Lees meer

3 belangrijke vragen die je stelt aan het begin van een B2B-verkoopproces

In het B2B-verkoopproces is er een tweedeling te zien. Kort gezegd gaat het erom: maak je een ‘Freedom’ of een ‘Capability’ sale?

Lees meer

Mega MARKETINGtrends: 10 jaar terug & 5 jaar vooruit (1/2)

2006, klinkt dat als heel lang geleden?  Nee, niet echt.

Zou er veel veranderd zijn sinds 2006?  Nee, vast niet. Toen was er al internet en waren er al mobieltjes. 

Gaf jij antwoord zoals als ik antwoord gaf de eerste keer dat ik deze vragen hoorde? Ja? Zet je dan maar schrap, want in dit blog kijken we 10 jaar terug naar 2006. Maar met terugblikken alleen zijn we er niet. 

Lees meer

Het e-book en de whitepaper. Welke zet je wanneer in en wat levert het je op?

Of je nog maar net bent begonnen met inbound marketing, of het al jaren inzet, je bent iedere dag bezig met content creëren. Ten minste, dat zou je moeten zijn. Als het goed is ligt er een sterke content marketing strategie, zijn je buyer persona’s en hun buyer journey’s in kaart en is er genoeg inhoud en inspiratie voor content. De kunst is nu om met de content die je creëert, je lezer op het juiste moment met de juiste content aan te spreken. En dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Lees meer

Breng je verkoopproces in lijn met het aankoopproces van je klant

Wanneer het op reizen aankomt, en zeker bij een grote reis, moeten we accepteren dat het tijd kost om de reis goed voor te bereiden. Wanneer het op zaken aankomt, schijnen echter veel leidinggevenden te denken dat goede voorbereiding niet nodig is. Ze komen met een idee, starten hun marketingmachine en denken binnen 90 de eerste klanten binnen te kunnen halen.

Lees meer

Hoe maak je lead scoring succesvol voor kleine bedrijven?

Lead scoring, het is en blijft een hot topic. Wanneer een bedrijf start met inbound marketing, horen we vaak dat ze zich vooral bekommeren over het krijgen van genoeg leads. Maar, met een groot aantal leads ben je er nog niet. Heb je eenmaal veel leads, dan moet je antwoord kunnen geven op de vraag: wie is er echt geïnteresseerd in mijn product of dienst en wie komt net pas om de hoek kijken? Het antwoord geef je met behulp van lead scoring.

Lees meer

Een marketingteam opzetten? Dit zijn de 5 meest essentiële rollen!

Een marketingteam opzetten: het is misschien wel de moeilijkste klus voor een rasmarketeer, ondernemer of HRM’er. Voor ieder bedrijf gelden er weer andere eisen. Gelukkig hebben alle marketingteams één ding gemeen. Of jouw marketingteam nu bestaat uit 3 werknemers of maar liefst 20 marketeers telt, onze ervaring is dat deze 5 rollen in ieder geval in jouw marketingteam moeten voorkomen.

Lees meer

Voor deze uitdagingen staan marketingprofessionals volgend jaar [State of Inbound 2016]

Ieder jaar kijken we weer uit naar het State of Inbound rapport van HubSpot. Zo’n 4500 ervaren marketing- en salesmensen over de hele wereld geven antwoord op vragen over de ontwikkelingen en uitdagingen op het gebied van marketing en sales. Kortom, waardevolle informatie die je niet wilt missen. Één maar: het is een stevig rapport. Daarom zetten we graag de belangrijkste feiten voor je op een rij.

Lees meer

5 marketingtrends en ontwikkelingen om in 2017 rekening mee te houden

Het is bijna november. Met ons hart nog in 2016 - maar ons hoofd stiekem al in 2017 - loopt dit jaar ten einde. We bereiden ons voor op december: dé maand waarin warmte en sfeer centraal staan in elke reclame, de laatste campagne-eindjes aan elkaar worden geknoopt voordat de kerstdrukte begint en de maand waarin de balans van het afgelopen jaar wordt opgemaakt. December is daarnaast de maand waarin marketeers overgaan van een voorzichtige oriëntatie naar knopen doorhakken als het gaat om anticiperen op de marketingontwikkelingen van 2017. Of je nu staat te popelen om iets door te voeren of niet: over sommige dingen moet je al nadenken voordat het december is. Deze 5 marketingtrends, bijvoorbeeld!

Lees meer

Slimme verkopers switchen van hunten naar online interactie met klanten

De laatste jaren gebruiken marketeers steeds vaker de term 'inbound' om een grote verandering in het aankoopgedrag van klanten te duiden. Prospects hebben steeds meer mogelijkheden om onwelkome boodschappen te vermijden. Deze worden verspreid door outbound middelen, zoals advertenties, televisiespotjes, telemarketing etc. Slimme verkopers switchen van al deze oude 'pushmiddelen' naar een aanpak die niet gaat over het ‘hunten’ op prospects.

Lees meer

Retargeting en inbound marketing: effectief, tenzij je irriteert

Je herkent het vast. Je shopt online naar een nieuwe jas en plaatst deze in je winkelmand. Of je gaat op vakantie en vergelijkt enkele vliegtickets met elkaar. Maar, je rekent nog niet meteen af en boekt nog niet direct. Even later zit je weer achter je computer, met een heel ander doel. Je opent een andere website en in je rechter ooghoek zie je precies die ene jas die je hebt gevonden of een advertentie met vliegtickets naar je vakantiebestemming! Welkom in de wereld van retargeting. B2C marketeers passen deze strategie al massaal toe. In B2B is het nog niet zo gebruikelijk om in te zetten. En dat is een gemiste kans. Het is namelijk de eenvoudigste manier om bezoekers terug te krijgen naar jouw website. Maar let op, het is ook heel eenvoudig om je potentiële klant mateloos te irriteren. Niets is zo irritant om bestookt te worden met advertenties waar je niets aan hebt. Het is dus de kunst om retargeting juist in te zetten.

Lees meer

Heeft jouw bedrijfsstrategie inbound marketing nodig?

2016-Q4. Het laatste kwart van het jaar waarin jij je voorbereidt op 2017. Je hebt al wat mooie doelen in je achterhoofd die je komend jaar wil gaan uitvoeren. Je gaat de winst verdubbelen, een bedrijfsovername doen, een nieuwe productlijn lanceren of meer diensten verkopen aan je bestaande klanten. Wat je bedrijfsstrategie ook is, als je geen inbound marketingstrategie en plan hebt om het de ondersteunen, zal 2017 een lastig jaar voor je worden.

Lees meer

Hoe 1 vraag de kwaliteit van je contentmarketing verbetert

Je hebt al eerder kunnen lezen over veelgemaakte fouten bij het opzetten van een contentmarketing campagne. Daarin kwam één fout niet naar voren, die vooral bij inbound marketing nogal eens gemaakt wordt: het centraliseren van middelen in plaats van het doel. Vandaag licht ik een vraag toe die jou in het vervolg kan helpen om deze fout te voorkomen: ‘What’s next?’.

Lees meer