HubSpot

Hét all-in-one inbound systeem

HubSpot: marketing en sales automation

Kwalitatieve leads genereren? Dat doe je met behulp van HubSpot: dé marketing en sales automation software die bedrijven ondersteunt bij het realiseren van hun inbound strategie. Door gerichte content te creëren, trek je de aandacht van de juiste personen en steek je geen energie meer in leads die weinig tot geen waarde hebben voor jouw bedrijf.

De voordelen van HubSpot voor jouw organisatie:

  • Alle inbound features in één portaal;
  • Inzicht in de resultaten die jouw inspanningen opleveren;
  • Een betere samenwerking tussen marketing en sales;
  • Relevante websitebezoekers en kwalitatieve leads.

Alles wat je nodig hebt om van jouw inbound strategie een succes te maken, is te vinden in HubSpot:

HubSpot CRM – Alle contact(activiteit)en binnen handbereik

Dankzij het Customer Relationship Management systeem (CRM) van HubSpot zijn al jouw contacten te vinden op één plek. Niet alleen de contactgegevens heb je bij de hand in het HubSpot CRM, maar ook de (online) activiteiten van leads zijn hierin inzichtelijk. Doordat zowel de marketingactiviteiten als de salesactiviteiten bij een persoon weergeven worden, hebben marketing- en salesteams een volledig beeld van de lead en werken zij efficiënt samen.

Bovendien zijn jouw leads te kwantificeren dankzij de lead scoring tool. Je hoeft dus niet teveel tijd te besteden aan de leads die jij genereert, maar jij krijgt een melding zodra een lead kwalitatief hoogwaardig is. De lead verzamelt door zijn acties op jouw website punten en zodra deze genoeg punten heeft verzamelt zal jij een melding krijgen dat er een nieuwe Marketing of Sales Qualified Lead is. Het creëren van een Single Customer View was hierdoor nog nooit zo makkelijk!

HubSpot COS – De beste content voor jouw doelgroep

Laat de software het automation werk doen, dan kun jij je resources besteden aan dingen die er écht toe doen. Besteed je tijd bijvoorbeeld aan het creëren van content met de handige features die HubSpot biedt in het COS. Het Content Optimizing Systeem (COS) van HubSpot maakt het o.a. mogelijk om je eigen websites te bouwen, te bloggen, landingspagina’s te creëren en e-mailcampagnes op te zetten. Naast de standaardfuncties die je van een CMS mag verwachten, heeft het HubSpot COS nét dat beetje extra:

 

Designmanager

Een opvallend template maken voor jouw webpagina of juist een strak e-mail design? In de HubSpot Design Manager kun je al jouw creativiteit kwijt. Je kunt ervoor kiezen om zelf een template ‘from scratch’ te ontwerpen, maar je kunt natuurlijk ook gebruikmaken van de bestaande templates als basis. Alle afbeeldingen en documenten upload je trouwens in de filemanager van HubSpot. Zo heb je al jouw media op één plek en is het inzichtelijk voor iedereen die in het portaal kan. Wel zo handig.

 

Creëer relevante blogs

De blogomgeving van HubSpot is compleet uitgerust met alles wat je voor een blog nodig hebt. Invoegen van afbeeldingen doe je via het menu en het embedden van social feeds is gebeurd in twee drukken op de knop. Maar er is meer! Zo hoef je geen SEO-expert te zijn om jouw blogs zoekmachinevriendelijk te maken. HubSpot geeft jou op basis van de ingevoerde keywords tips om je blog te verbeteren. Daarnaast helpt HubSpot om leads te genereren door aan te geven dat er een Call-to-Action geplaatst moeten worden naar een landingspagina. Kortom: HubSpot helpt jou om conversiegerichte blogs te schrijven.


You’ve got mail

Of het nu gaat om een nieuwsbrief of een geautomatiseerde follow-up mail naar een lead; dankzij de e-mailtool in HubSpot is het mogelijk om positief aanwezig te zijn in de mailbox van jouw persona. Personaliseer e-mails om de aandacht te trekken van de lezer en verbeter de open-rate door A/B testen en analytics.

Get social!      

Twitter, Facebook, LinkedIn en Google Plus: HubSpot heeft deze social kanalen verzameld in de social media tool. Hierdoor kun je gemakkelijk berichten posten via de accounts die jij koppelt. Dankzij de streams die je volgt, reageer je vanaf nu ook snel op nieuws en dingen die er worden gezegd over jouw merk of diensten. Monitor daarnaast hoe jouw social updates presteren en welke kanalen het meeste resultaat opleveren.

           

 

Projectmanagement – delegeren, monitoren en bijsturen

Alle projecten, campagnes en bijbehorende taken inzichtelijk voor alle projectleden: dat kan dankzij de projects tool van HubSpot. De online activiteiten die je uitvoert, link je in een klik op de knop aan een campagne. Met de calendar tool delegeer je vervolgens taken, zoals een blogpost of social media bericht, aan de projectleden. Zo creëer je overzicht in de campagne en worden alle losse onderdelen één grote leadmachine.

Inzicht in resultaat

Natuurlijk wil je ook weten wat al jouw (marketing)inspanningen opleveren. Daarvoor moet je bij HubSpot Reports zijn. Ontdek waar jouw bezoekers vandaan komen met de ‘sources’ optie, zie hoe je concurrenten online presteren ten opzichte van jou en kom te weten welke zoekwoorden jou naar de top van Google brengen. En ga je voor betaalde advertenties via Adwords, Facebook of LinkedIn? Dan meet HubSpot de ROI voor je.

 

HubSpot – Single Customer View

 Dankzij het all-in-one karakter van de automation software, werken de verschillende features moeiteloos samen. Maar ook andere software, zoals Wordpress en Salesforce, kan zonder moeite worden geïntegreerd in HubSpot. De tijd dat jij moet switchen tussen verschillende platforms, is daarmee voorbij. Met HubSpot heb jij de stap gemaakt naar een Single Customer View.

Vragen? Bel ons.

We staan klaar om je te helpen. Spreek met één van onze HubSpot Experts die jouw vragen kan beantwoorden.

085 - 760 3990

Vraag om een demo.

Één van onze HubSpot specialisten laat jou zien hoe HubSpot helpt om te groeien in bezoek, leads en omzet.

Demo aanvragen

Start een HubSpot trial.

Probeer de software van HubSpot 30 dagen gratis uit. Je krijgt een volledig portaal met alle functionaliteiten.

Start een trial