Haal meer uit sales met kwalitatief betere leads.
HubSpot Sales geeft de juiste tools in handen voor een snel en efficiënt salesproces. Het gratis CRM is volledig toegesneden op de Inbound Marketing Methodology. Met handzame tools voor leadscoring, het loggen van activiteit van je contacten en bijhouden van deals, houdt het team de energie over voor het persoonlijke contact met de juiste klant.
De Hubspot Sales software
Inbound leads verzamelen
Met het gratis CRM van HubSpot ontdek je in een handomdraai wat de waardevolle contacten zijn.
Als er persoonsgegevens bekend worden via de chat, mail of een formulier, maakt HubSpot Sales automatisch een contact en zoekt daar de juiste bedrijfsgegevens bij. Op de bedrijfspagina zie je of er meer contacten zijn geweest met andere medewerkers van hetzelfde bedrijf. Via leadflows met de juiste vervolgacties wordt er steeds meer bekend over de lead, tot hij voldoet aan de criteria van een sales qualified lead.
Het formulier, de leadflow en de chat levert een lijst op van prospect-bedrijven: bedrijven met interesse in jouw product. Daar kan je slimme acties aan koppelen: Krijg een seintje als een prospect jouw webpagina bezoekt of als een bedrijf ineens vaak je website bekijkt.
Contacten selecteren
Jouw contacten zijn goud waard als je ze op de juiste manier opvolgt. In HubSpot is gemakkelijk terug te zien hoe iemand contact heeft gehad met je bedrijf. In een overzichtelijke tijdlijn zie je terug welke gesprekken er geweest zijn en of iemand je nieuwsbrief heeft geopend en of er al gemaild is met een collega.
Ook kan de status van een belletje gemakkelijk genoteerd worden. De collega's van de afdelingen Marketing of Service zien ook precies wat de status is. Dat levert prettigere gesprekken op met de klant want je hebt als bedrijf altijd één consistent verhaal.
Veelbelovende contacten kunnen uitgefilterd worden, zodat Sales een seintje krijgt dat deze persoon gebeld kan worden. Voor je gaat bellen, zie je precies wat een contact heeft gedaan: welke pagina's heeft hij bekeken? Heeft hij het e-book gedownload én geopend? Heeft je collega een jaar geleden al gebeld?
Inzicht in komende deals
Deals helpen om te ontdekken welke contacten het meest warm zijn. Zet een goede buyer journey op om je prospects uiteindelijk klant te laten worden. De verschillende stappen in de buyer journey worden deal stages genoemd. Per deal geef je aan wat de verwachte omvang is. In het deal-board krijg je overzicht waar een klant zit, van eerste contact tot een gewonnen offerte.
In de deal-forecast is te zien wat er in de pijplijn zit voor jouw bedrijf. De lijst is te sorteren op bijvoorbeeld de grootste deals of de deals met een hoge scoringskans. Zodat je precies weet in welke contacten je jouw tijd moet investeren.
Efficiënt werken
HubSpot Sales maakt het salesproces efficiënter door takenlijsten, doordachte e-mailtemplates en door de acties te analyseren.
Binnen HubSpot Sales voeg je gemakkelijk notities en taken toe. Noteer een binnenvallend idee in een notitie. Via een taak kan je een opdracht doorgeven: bijvoorbeeld wanneer je collega een contact moet bellen.
Als je vaker dezelfde mail stuurt, is het eenvoudig om een template aan te maken. Dan kan je een volgende keer de mail sneller sturen terwijl het toch mogelijk blijft om iemand automatisch met naam en bedrijfsnaam aan te spreken of toch een extra zin toe te voegen.
Kijk terug hoe effectief je e-mailtemplate is en experimenteer om tot betere resultaten te komen.
De rol van inbound
Door de juiste content op de juiste tijd bij de juiste klant te brengen, krijgt je bedrijf contact met potentiële klanten. Dat is de inbound methode.
Door het gebruik van buyer persona's, buyer journey, marketing automation en lead flows bouw je aan een vertrouwensband met je leads. Wanneer het vertrouwen groot genoeg is én de klant aan jouw criteria voldoet, kan deze benaderd worden door Sales.
Deze manier van acquisitie is effectiever én goedkoper dan traditionele methodes van koud bellen of grootse media-campagnes.

Sales techstack
HubSpot Sales is ontworpen om sales-teams zo goed mogelijk te helpen. Zo is de hele pijplijn van komende opdrachten overzichtelijk in beeld gebracht.
Dit helpt Sales-teams om overzicht te houden en de juiste acties op het juiste moment te doen.Wie op een deal klikt, ziet precies welke producten er voor welke prijs aangeboden zijn en wat er daarover gebeld en gemaild is.

HubSpot Sales Hub | Starter | Professional | Enterprise |
---|---|---|---|
Pricing
|
€46 p.m. | €368 p.m. | €1.110 p.m. |
Gmail and Outlook integration
|
![]() |
![]() |
![]() |
Contact management | ![]() |
![]() |
![]() |
Contact & company insights | ![]() |
![]() |
![]() |
Company records | ![]() |
![]() |
![]() |
Deals
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tasks
|
![]() |
![]() |
![]() |
Email scheduling
|
![]() |
![]() |
![]() |
Email tracking & notifications
|
![]() |
![]() |
![]() |
Email templates
|
![]() |
![]() |
![]() |
Documents
|
![]() |
![]() |
![]() |
Calling
|
![]() |
![]() |
![]() |
Meeting scheduling | ![]() |
![]() |
![]() |
Canned snippets
|
![]() |
![]() |
![]() |
Reporting dashboards | ![]() |
![]() |
![]() |
Conversations Inbox | ![]() |
![]() |
![]() |
Team email
|
![]() |
![]() |
![]() |
Live chat | ![]() |
![]() |
![]() |
Conversational bots | ![]() |
![]() |
![]() |
Conversation routing
|
![]() |
![]() |
![]() |
HubSpot branding removed | ![]() |
![]() |
![]() |
Prospects
|
![]() |
![]() |
![]() |
Email sequences | ![]() |
![]() |
![]() |
Phone support | ![]() |
![]() |
![]() |
Teams
|
![]() |
![]() |
![]() |
Multiple deal pipelines | ![]() |
![]() |
![]() |
Sales automation | ![]() |
![]() |
![]() |
Required fields | ![]() |
![]() |
![]() |
Products
|
![]() |
![]() |
![]() |
Quotes
|
![]() |
![]() |
![]() |
Smart send times
|
![]() |
![]() |
![]() |
Smart notifications
|
![]() |
![]() |
![]() |
1:1 video creation | ![]() |
![]() |
![]() |
Salesforce integration
|
![]() |
![]() |
![]() |
Multiple currencies
|
![]() |
![]() |
![]() |
Playbooks
|
![]() |
![]() |
![]() |
Call transcription & reporting
|
![]() |
![]() |
![]() |
Calculated properties
|
![]() |
![]() |
![]() |
eSignature
|
![]() |
![]() |
![]() |
Recurring revenue tracking
|
![]() |
![]() |
![]() |
Predictive lead scoring
|
![]() |
![]() |
![]() |
Quote approvals | ![]() |
![]() |
![]() |
Single sign-on | ![]() |
![]() |
![]() |
Goals | ![]() |
![]() |
![]() |