Waarom e-mailmarketing zo slecht nog niet is

Vorige week maandag was ik voor het eerst te gast bij de Social Media Club in Apeldoorn. Samen met nog zo’n 100 andere enthousiaste Twitteraars, social media fanaten en ZZP’ers luisterde ik aandachtig naar de online trends voor 2016 volgens ondernemer Mike van Woudenberg en contentmarketing guru Patrick Petersen

Lees meer

9 redenen waarom je e-mails genegeerd worden


Soms heb je e-mails die belangrijk zijn voor jouw bedrijf, maar die toch genegeerd lijken te worden door de ontvanger. Waar gaat dat dan fout? Negen redenen waarom ontvangers je e-mails negeren!

Lees meer

E-mailmarketing: leerpunten uit mijn inbox

Ik denk altijd dat het me redelijk lukt om de meeste nieuwsbrieven, kortingsacties en andere vormen van e-mailmarketing te vermijden. Toch merk ik steeds vaker op dat ik eigenlijk best veel van zulk soort e-mail ontvang, blijkbaar kan ik er toch niet zo gemakkelijk aan ontkomen om me aan te melden of in te schrijven hiervoor.

Veel bedrijven denken het slim aan te pakken: plaats je een bestelling? Prima, dan melden wij jou automatisch aan voor onze nieuwsbrief. Soms werkt dat averechts, en in andere gevallen kan het wel iets opleveren. Dit heeft te maken met de manier waarop een merk of bedrijf communiceert via e-mail. In dit blogartikel geef ik je een aantal tips voor succesvolle e-mailmarketing die aansluiten bij de dag van vandaag.

Lees meer

Waarom e-mailmarketing nog steeds zo populair is

Met de opkomst van sociale media en steeds weer nieuwe technologieën zou het niet gek zijn als je zou denken dat email marketing nu toch echt zijn beste tijd wel heeft gehad. Niets is echter minder waar. De verschillende lijstjes met trends voor het komende jaar vertellen dat email marketing nog altijd populair is, en dat het ook in 2015 nog steeds veel gebruikt zal worden. Maar wat maakt email marketing zo interessant, dat het nu nog steeds populair is?



Lees meer

Najaarsschoonmaak: Hoe kun je je nieuwsbrief contacten behouden?

Het is er weer tijd voor: de grote najaar schoonmaak. Niet alleen maak je je huis weer helemaal opgeruimd, schoon, en winterklaar, maar ook de inbox van je mails kan wel weer een opruimbeurtje gebruiken. Zelf ben ik er laatst ook maar eens aan begonnen, want het aantal e-mails dat ik niet las en meteen weggooide werd mij net even iets te groot. En waar begin je dan mee? Juist! Nieuwsbrieven waar je je ooit op hebt geabonneerd, maar die je eigenlijk nooit leest, afzeggen. Toch waren er een aantal bij die ik wel behouden heb. Waarom kwamen zij dan wel door de selectie? Door mijn drie criteria: herkenning, relevantie, en connectie.

Lees meer

De basis van Inbound Marketing: nieuwe klanten krijgen en retentie

Als verse stagiaire bij One4Marketing moet ik alles nog leren van Inbound Marketing. Twee weken geleden ben ik begonnen met de Inbound Marketing Cursus van Hubspot. Ik zal mijn ervaringen en leerpunten delen door middel van drie blogs over de basis van Inbound Marketing. Dit blog zal vooral gaan over het krijgen van nieuwe klanten en retentie. Hoe kun je dat het beste doen?

Lees meer

E-mail 101: 5 soorten inbound marketing e-mails uitgelicht

In deze blog wil ik 5 verschillende soorten e-mails beschrijven die voor iedere inbound marketing professional van groot belang zijn bij het onderhouden van hun leads. Elk van deze e-mailsoorten kunnen ervoor zorgen dat je je leads omzet in klanten of dat je je bestaande klanten vermaakt met jouw content. 

Lees meer

9 manieren waarop u uw email marketing de nek om draait

‘Creating marketing people love’, zo luidt de slogan van HubSpot; marketing uitvoeren op zo’n manier dat mensen ervan gaan houden. Er zijn meerdere manieren waarmee u ervoor zorgt dat mensen van uw merk gaan houden, bijvoorbeeld met het delen van waardevolle content.

Lees meer

4 marketing automation oplossingen voor excellente e-mail marketing

Over een paar dagen is het zover. Na vijf maanden Italië migreer ik deze week weer terug naar ons vertrouwde kikkerlandje. Tijd voor een grote schoonmaak dus. Maar met temperaturen van boven de dertig graden was het helaas niet echt een frisse lenteschoonmaak te noemen en het kostte daarom ook flink wat zweetdruppeltjes om mijn administratie, die Italiaanse wanordelijke vormen aan had genomen, op orde te krijgen.

Lees meer

5 tips om goedkoper leads te genereren!

Staat u er wel eens bij stil hoeveel het binnenhalen van leads u eigenlijk kost? Leadgeneratie kan namelijk heel wat tijd, energie en geld kosten wanneer dit niet op de juiste manier wordt gedaan.  Veel bedrijven spenderen zoveel geld aan leadgeneratie dat ze precies quitte spelen als ze de opdracht binnenhalen, bijvoorbeeld omdat ze nog traditionele marketingmethoden inzetten, zoals mailing en telemarketing. Zonde! Gelukkig kan het goedkoper én beter!

Lees meer

Inbound Marketing en automation geen survival of the fittest meer

Italië verzette zich jarenlang tegen de opening van het eerste McDonald’s filiaal. Het concept van de fast-food keten paste simpelweg niet in het plaatje van de Italiaanse eetcultuur, die veel waarde hecht aan verse ingrediënten en uitgebreid dineren. De eerste McDonald’s tegenover de Spaanse trappen kreeg het dan ook zwaar te  verduren: Valentino, een Italiaans haute couture designer, klaagde McDonalds aan, omdat door slechte ventilatie de kleren in zijn atelier boven dit filiaal naar frietvet stonken. Ook de McDrive slaagde er niet in Italiaanse automobilisten te verleiden tot een burger.

Lees meer

De 3 gouden regels voor succes met Email Marketing

Het zal u niet verbazen dat e-mail een van de belangrijkste instrumenten is binnen de marketing van een bedrijf – of misschien juist wel? Want worden emails van bedrijven niet steeds vaker ongeopend weggegooid? Dat betekent dat veel bedrijven iets niet helemaal goed doen. In dit artikel leest u hoe u lezers echt bij uw e-mails betrekt.

Lees meer

The 5 Most Effective Email Marketing Tactics

Almost every company practices email marketing. The question is: are we doing it right? Take a look at the following facts:

Lees meer

5 emailmarketing tactieken die echt werken!

 

Allereerst een aantal verhelderende feitjes over emailmarketing:


  • 50% van de klanten geeft toe geen
    vertrouwen meer te hebben in de emailberichten die zij van bedrijven ontvangen
  • In de tweede helft van 2011 werd 27% van de emails geopend via een mobiel apparaat. Meer dan een derde van de ondernemingen blijkt echter geen strategie te hebben voor mobiele emailmarketing.
  • 59% van de B2B marketeers ziet emailmarketing als het meest effectieve middel om inkomsten te genereren.
  • Het (té) frequent versturen van emails is de nummer 1 reden dat lezers zich afmelden.

Lees meer

Hoe u met lead nurturing uw leads ‘warm’ houdt: 4 emailmarketing tips

Bent u in de zomerperiode ook verslaafd geraakt aan leadgeneratie? Kunt u zichzelf met gepaste trots een fanatiek blogger noemen en bruisen uw social media pagina's van engagement? Gefeliciteerd! U zit al op de goede weg naar Inbound Marketing professional. Maar u gaat die hard-to-get lead toch niet laten zitten, wanneer u hem eenmaal binnen hebt gehaald?!

Lees meer

Succesvol bij leadgeneratie door juiste afstemming marketingmiddelen

Meer leads door synchronisatie van uw websiteformulieren,
e-mailmarketing en CRM

Lees meer

Spetterende e-mail click through rates met deze To Do List!

 

Een e-mail naar uw klanten versturen is geen rocket science. Potentiële leads verrassen met opmerkelijke content in een email campagne echter wel. Zorgen dat zij de e-mail beginnen te lezen, hen meeslepen in uw verhaal, overtuigen van uw expertise… En dat allemaal met zo min mogelijk woorden. Ziet u hier een uitdaging? Mooi, lees dan snel verder en ontdek met deze To Do List een email campagne die wel werkt!

Lees meer