Inbound marketing voor SnelStart
De marketingafdeling bestond altijd uit een klein team dat verschillende tools gebruikte voor het uitvoeren en evalueren van haar marketingactiviteiten.
Renney Kennet, inbound marketeer bij SnelStart: “Door de sterke groei van het aantal leads en klanten voldeed deze manier van werken niet meer. Met behulp van de software van HubSpot leerden we om vanuit één centraal marketingsysteem te werken.”Inbound marketing werd door Renney meteen als eyeopener gezien. Enthousiast begon hij inbound marketingtrainingen te volgen en voorzichtig gaf hij deze kennis door aan de andere medewerkers. “One4marketing leverde ons behalve de tools ook persoonlijke coaching en trainingen zodat wij zelf de nodige skills konden ontwikkelen. Zelfs sales kreeg plezier in het schetsen van buyer personas!”
Over SnelStart
SnelStart is een snelgroeiend B2B-bedrijf dat boekhoud- en factuurprogramma’s ontwikkelt. Het bedrijf streeft ernaar om de boekhouding van ondernemers 100% te automatiseren. Inmiddels helpen de medewerkers van SnelStart meer dan 55.000 klanten met de boekhoudsoftware.
Renney Kennet: “Ik ben zeer enthousiast over HubSpot omdat het ons de structuur en inzichten geeft om onze producten telkens te kunnen verbeteren. Tegelijkertijd heb ik gemerkt dat software alleen niet genoeg is om écht iets te veranderen binnen een organisatie. Dat is het punt waar One4marketing ter sprake komt.
Resultaten
De aanwezigheid van een autoritair, visionair figuur die de medewerkers motiveert en aanmoedigt om de ‘inbound mindset’ te adopteren is cruciaal geweest.”
Renney blikt tevreden terug op de behaalde resultaten. In een jaar tijd behaalde SnelStart 95% meer websitebezoekers, steeg het verkeer vanuit organic search met 65%, ging de organisatie van 0 naar 3.760 demo-aanvragen en kwamen er 5.000 nieuwe klanten binnen.
Bovendien is in een jaar tijd de mindset van SnelStart volledig omgedraaid naar een ‘inbound mindset’. Marketingprocessen zijn verbeterd door de inzichten die HubSpot biedt en de communicatie tussen directie en marketing is verbeterd door de transparantie van resultaten.