Onze klanten zoeken resultaat door B2B online leadgeneratie en komen daarvoor bij ons. Op basis van resultaat in B2B online leadgeneratie kunnen wij langdurig samenwerken met onze klanten.
WAT IS DE DEFINITIE VAN (B2B) ONLINE LEADGENERATIE?
(B2B) Online leadgeneratie is het opwekken van interesse van potentiële klanten voor een produkt of dienst.
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN B2B ONLINE LEADGENERATIE EN B2C ONLINE LEADGENERATIE?
B2B online leadgeneratie verschilt nogal van B2C online leadgeneratie. Er is bijvoorbeeld een groot verschil van B2B (online) marktbenadering, (online) leadopvolging en ook (online) relatiebeheer ten opzichte van B2C.
WAT IS B2B ONLINE LEADGENERATIE?
Middels B2B online leadgeneratie is iemand op zoek naar zakelijk geïnteresseerde leads. Dat betekent dat het meestal gaat om produkten/diensten die ondanks een B2B online leadgeneratie een langer acquisitietraject nodig hebben. Denk bijv. aan software pakketten, machines, maatwerkprodukten enz. Na de eerste B2B online leadgeneratie gaat het bedrijf dan vaak een offline traject in met telefoongesprekken en fysieke (advies) gesprekken. Maar er zijn uiteraard ook producten en diensten in B2B die wel heel geschikt zijn om middels een B2B online leadgeneratie meteen te kunnen verkopen. Denk bijv. aan zakenreizen, allerlei materieel in de bouw en aanverwante sectoren, onderdelen en ook diensten als trainingen, seminars zijn geschikt voor B2B online leadgeneratie.
WAT IS CRUCIAAL BIJ B2B ONLINE LEADGENERATIE?
Voor B2B online leadgeneratie is het cruciaal dat de look & feel van de website perfect zijn. De eerste indruk is het allerbelangrijkste om mensen bij B2B online leadgeneratie op de website te behouden. Is de bezoeker op de goede B2B online landingspagina terecht gekomen? Zo nee, hoe kan hij in minder dan 3 klikken op de goede pagina terecht komen? Welke andere functionaliteiten zijn op de website ingebouwd om B2B online leadgeneratie tot een succes te maken? Is op elke pagina van de website een chatfunctie zichtbaar? Is overal het telefoonnummer zichtbaar? Kan iemand meteen en makkelijk naar het contactformulier en/of per mail een vraag sturen? Heeft uw website een menselijk gezicht of is uw website vooral produkt- en verkoopgericht?
Helaas geldt ook vaak bij B2B online leadgeneratie dat de meeste websitebezoekers niet converteren naar een eerste contact. Er is vaak bij B2B online leadgeneratie maar een lage conversiegraad. Veel bedrijven zouden er goed aan doen, heel goed na te denken aan welke content en welk soort Call To Action (CTA) websitebezoekers behoefte hebben bij B2B online leadgeneratie..... Aangezien iedereen E-boeken aanbiedt is dat zeker niet altijd het beste middel bij B2B online leadgeneratie. De E-boek trigger is bij vele websitebezoekers niet hoog genoeg als CTA om een E-boek te downloaden. Of er worden bij B2B online leadgeneratie wel E-boeken gedownload maar de kwaliteit van de leads is erg laag.
Ben je op zoek naar een ervaren en betrouwbaar B2B online leadgeneratie bureau?
Bel ons meteen op 085-3760990 of mail naar info@one4marketing.nl
Wij zien uit naar contact met jou voor B2B online leadgeneratie!
Van bezoekers naar leads
Van leads naar salesleads
Van salesleads naar klanten
1000
120
30
10%
25%
50%
Verander het aantal bezoekers om de tip te zien.
Verander het percentage leads om de tip te zien.
Verander het percentage salesleads om de tip te zien.
We praten graag met je door over jouw B2B online leadgeneratie. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek voor B2B online leadgeneratie!
© Copyright One4Marketing (2023). Alle rechten voorbehouden.
Privacy Statement | Disclaimer