Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Geen tijd meer voor smoesjes: social media werkt!

Geschreven door Driek Geurtsen | 13 juni 2014


Een poosje geleden schreef ik een blog over hoe je social media succesvol kunt inzetten als marketingtool. Ik merk dat bijna iedere marketeer vindt dat social media veel waarde kan toevoegen, maar ‘het komt er gewoon niet van’. Dat komt vaak doordat er lang niet altijd draagvlak is binnen een organisatie voor een social mediastrategie. En zelfs al is dat het geval, dan krijgt het te weinig prioriteit.

 

Met onderstaande statistieken hoop ik je collega’s en baas het laatste zetje te geven, zodat jij eindelijk tijd kunt investeren in een goede social media strategie en de uitvoering daarvan. Lees en huiver..

#1 92% van de marketeers erkent het belang van social media.

 

#2 92% van alle marketeers geeft aan dat hun social media inspanningen meer bekendheid voor hun bedrijf hebben gegenereerd.

 

#3 80% van de marketeers geeft aan dat hun social media inspanningen zorgen voor meer bezoekers op hun website.

 

#4 72% van de marketeers maakt gebruik van social media om trouwe fans/betrokken klanten te ontwikkelen.

 

#5 Meer dan de helft van de marketeers die al 3 jaar gebruik maakt van social media merkt dat hun verkoop erdoor omhoog gaat.

 

#6 Meer dan de helft van de marketeers die minstens 1 jaar hebben geïnvesteerd in social media marketing, geeft aan dat er nieuwe samenwerkingsverbanden zijn ontstaan.

 

#7 Door gemiddeld 6 uur per week te besteden aan social media, ziet 66% van de marketeers een verbetering in hun leadgeneratie, oftewel, meer geïnteresseerde potentiele klanten.

 

#8 Bijna de helft van degenen die minstens 6 uur per week aan social media besteden, ziet een daling in hun marketingkosten.

 

#9 Meer dan 58% van de marketeers die al langer dan een jaar gebruik maken van social media, ziet dat zij beter gevonden worden op Google.

 

#10 Van de marketeers met minstens 1 jaar ervaring op social media zegt 69% meer inzicht te krijgen in de kansen en ontwikkelingen in hun branche.

                                                                                                                 Bron: Hubspot

#11 Van de marketeers met minstens 1 jaar ervaring op social media zegt 69% dat zij door social media een betrokken klantenkring en een trouwe schare van volgers hebben gegenereerd.

 

Zo, overtuigd? Ik hoop dat het je helpt om meer draagvlak te creëren binnen jouw organisatie en anderen te overtuigen van het nut van social media. Was dit nuttig of heb jij juist andere ervaringen? Ik hoor het graag!