Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

6 manieren om uw blog artikelen te recyclen

Geschreven door Driek Geurtsen | 19 november 2011

 

Hard aan uw blog artikelen gewerkt en dat was het dan?

Wanneer u trots door uw al gepubliceerde blogartikelen navigeert, denkt u misschien wel terug aan het harde werk wat hieraan vooraf gegaan is. Niet voor niets zijn de artikelen diepgaand, innovatief en boordevol informatie. Is het niet jammer dat ze maar een keer gepubliceerd worden?

 

Blog-recycling 'haal er meer uit!'

Dat is inderdaad jammer. U kunt namelijk nog veel meer uit uw blogs halen! Waarschijnlijk wemelt het al op uw blog van geïnteresseerde bezoekers en potentiële klanten, maar er is nog veel meer mogelijk.
Heeft u er wel eens aan gedacht om uw blogs in andere
remarkable content om te zetten?

Bij een Inbound Marketing strategie is het remarkable
content die leads naar uw website lokt. Door verschillende
soorten content aan te bieden, vergroot u uw bereik.
Denk hierbij aan video's, presentaties, infographics, ect.

 

1. Maak een video van uw blog. Video's zijn een populaire vorm van waardevolle content:

    • Ze zijn toegankelijk en u bereikt er mogelijk een ander publiek mee.
    • Video's op YouTube kunnen makkelijk via deelopties op social media worden gedeeld.
    • Ze verschijnen in de zoekresultaten van zoekmachines.
    • Ze kunnen links bevatten die naar uw website verwijzen en dus voor leadgeneratie zorgen.
    • Ze kunnen eenvoudig in een HubSpot-website worden opgenomen. Handig om op een
      pagina te plaatsen of om een blogartikel mee uit te breiden.

 

2. Maak van uw blog een SlideShare-presentatie. SlideShare-presentaties zijn leuk om
te bekijken en makkelijk te delen.

    • Ze zijn toegankelijk en u bereikt ook hiermee wellicht een breder publiek mee.
    • SlideShare-presentaties kunnen gemakkelijk gedeeld worden op social media.
    • Ze verschijnen in de zoekresultaten van zoekmachines.
    • Voeg een link toe aan uw presentatie voor leadgeneratie en sla de presentatie op als PDF.
    • SlideShare-presentaties kunnen gemakkelijk in uw website worden opgenomen,
      een toevoeging vormen aan blogartikelen en eenvoudig door bezoekers worden gedeeld.

 

3. Maak een infographic. Echt goede, mooi ontworpen infographics zijn echte leadgeneratoren.
Zorg dus dat uw infographics er professioneel uitzien en besteedt ze eventueel uit aan een externe partij.

    • Infographics laten zien dat u een expert bent in uw vak en gaan net iets verder dan standaard content.
    • Ze zijn gemakkelijk te begrijpen en te bekijken.
    • Ze kunnen u heel wat inbound links opleveren als veel mensen ze delen of in een pagina opnemen.

 

4. Neem een geluidsbestand op. Niet iedereen heeft aldoor zin of tijd om te lezen. Maar hoe bereikt u
dan iemand die continu op pad is, in files staat en toch wil leren? Neem uw blogs als geluidsbestand op
met bijvoorbeeld Soundcloud.

    • Zo bereikt u ook het publiek dat normaal geen blogartikelen leest.
    • Uw content bereikt een nieuw publiek dat het liefst geluidsbestanden luistert.

 

5. Maak er een aanbieding van. Uw allerbeste blogartikelen kunnen met wat uitbreiding een prima
aanbieding worden en voor nog meer leadgeneratie zorgen.

    • U krijg zo meer leads op uw website.
    • U kunt gebruikmaken van eerder gemaakte content.
    • U bespaart een hoop tijd.

 

6. Gebruik uw blogartikel voor offline doeleinden. Heeft u offline mogelijkheden om uw blogartikelen
aan te bieden, bijvoorbeeld op beurzen of op kantoor? Benut ze om uw blogs nog breder in te zetten.

      • Bereik een doelgroep die niet vaak online is.
      • Laat ook offline zien dat u een expert bent in uw vakgebied.
      • Benut een extra mogelijkheid om waardevolle content te delen.
      • Tip: plaats een toegankelijke link naar een landingspagina van uw website, op de offline content.
Wil je beter kunnen bloggen? Ga direct aan de slag door dit gratis e-book te lezen.