Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

De 12 voordelen van een HubSpot CMS

Geschreven door One4marketing | 03 juni 2022

Wat is HubSpot CMS? 

Als marketeer, webbouwer of content-specialist ben je ongetwijfeld bekend met HubSpot. Het platform wint in populariteit en HubSpot CMS kan je uitbreiden met CRM software, marketing automation, sales en service. Bij het professionaliseren van je online marketingactiviteiten hoef je dus niet verschillende software aan elkaar te knopen, maar vang je alles af in één platform. Het HubSpot CMS groeit mee met jouw organisatie.

De voordelen van HubSpot CMS 

Voordeel 1: Nooit meer met bibberende zweethandjes plugins updaten 

Ja hoor, het is weer zover. Aan de lopende band moet je (Wordpress) plugins voorzien van een nieuwe versie. Met bibberende handjes klik je op ‘updaten’. Onder de update-button staat namelijk dat het slim is om eerst een back-up van je site te maken. En het zou niet de eerste keer zijn dat je website op zwart gaat nadat je je plugins een update gaf.

Die externe plugins maken je website alleen maar trager. Binnen HubSpot CMS zitten alle tools in het platform en werk je dus niet met duct-tape oplossingen om de boel draaiende te houden.

 

Voordeel 2: Niet voor iedere kleine aanpassing je webbouwer lastigvallen 

Je wilt die ene knop of dat stuk tekst aanpassen. Niet is zo vervelend dat je dan weer een verzoek bij je webbouwer inplannen om dit aan te passen. Om vervolgens door de drukte een kwartaal erop te wachten. Bij HubSpot kun je veel aanpassingen direct zelf oppakken en nieuwe landingspagina’s bouwen met de handige drag-and-drop editor.

Voordeel 3 Gratis beveiliging 

Cybercrime is een serieus probleem. Door de toename van thuiswerkers en de vogelvlucht in digitaal werken betekent dit een extra kans voor kwaadwillende. De laatste jaren neemt het risico op cybercriminaliteit toe en je wilt geen prooi worden. Host je de website bij CMS Hub? Dan is 24/7 beveiliging inbegrepen en is de kans kleiner dat jouw organisatie slachtoffer wordt.

Voordeel 4: Domineer de zoekmachine met SEO-aanbevelingen 

Je kunt geen ondernemer, web redacteur én SEO-specialist zijn. Maar je wilt wel gevonden worden door de juiste klanten. Met de SEO aanbevelingen vertelt HubSpot CMS welke zoektermen interessant zijn en hoe je je pagina's optimaliseert.

Voordeel 5: Beheer meerdere domeinen vanuit één dashboard

Heb je meerdere domeinen of een meertalige website? Dan hoef je niet iedere keer in- en uit te loggen, maar beheer je alles op één plek met de Business Units van HubSpot.

Voordeel 6: Beheer al je klantgegevens op één plek 

Je hebt een apart programma waaruit je je klanten en nieuwsbriefabonnees mailt. Ook zwerft er nog ergens een losse spreadsheet met losse e-mailadressen van leads rond. Iedere keer handmatig klantgegevens bijwerken kost een hoop tijd. Zonde en ook vooral onnodig. HubSpot CMS heeft namelijk een ingebouwd CRM-systeem waardoor je nooit meer loopt te rommelen met spreadsheets, verkeerde e-mailadressen en klantinformatie die niet meer up-to-date is. Hiermee bewaar je alle persoonsgegevens op één plek. Overzicht voor jezelf en ook nog eens helemaal AVG-proof.

Voordeel 7: Verbeter de conversie van je landing pagina's met uitgebreide testmogelijkheden

Jouw designer verbiedt de roze knop op de homepage, de directeur wil van de tagline op de homepage af en de marketeer krijgt vlekken in de nek bij het zien van een slider op de salespage.

Binnen HubSpot CMS kun je alle hypothesen testen, zodat er beslissingen worden gemaakt op basis van bezoekersdata, in plaats van onderbuikgevoel. Met verschillende versies test je wat converteert en wat niet. HubSpot serveert automatisch de beste versie en biedt gepersonaliseerde content aan voor specifieke doelgroepen, zodat jij en je collega’s weer kunnen overgaan tot de orde van de dag. HubSpot werkt voor jou, in plaats van andersom.

Voordeel 8: Personaliseer je pagina's 

Wat Netflix, Spotify en Amazon succesvol maakt? Personalisatie. Je favoriete series, liedjes en producten worden voorgeschoteld aan de hand van eerdere keuzes die je maakte. Ook bij HubSpot kun je personaliseren door de koppeling met het CRM en CMS.

Voordeel 9: Je krijgt beter inzicht in het rendement van je marketinginspanningen 

Zet je vol in op SEO? Laat je een advertentie-specialist z’n magie uitoefenen op je ads of wordt het een combinatie van verschillende middelen? In HubSpot zie jij in een oogopslag het rendement per kanaal, zodat jij gefundeerde marketingkeuzes maakt. Dat budget kan je maar één keer uitgeven je wilt hier alles uithalen. Het marketingoverleg op vrijdag sla je voortaan over, zodat er meer tijd over is voor de welverdiende vrijdagmiddagborrel.

Voordeel 10: Het laat je leads niet weglopen 

Heb je ooit tijdens een F1-wedstrijd de bandenwissel in een pitstop bestudeerd? Iedere milliseconde telt: de coureur rijdt binnen, het team verwijdert de oude banden van de raceauto en zet met een noodgang de nieuwe banden erop. De verse banden liggen nét vast en de coureur scheurt alweer weg. De pitstop is een geoliede machine: één fout tijdens die bandenwissel heeft vergaande gevolgen voor de coureur.

Je wilt dat de samenwerking tussen marketing en sales net zo geolied verloopt. In HubSpot gaat er geen tijd verloren bij de overdracht van leads. Belangrijk, want timing speelt een belangrijke rol in de slagingskans. Met de marketing automation, lead nurturing en lead scoring functies laat jij je leads niet weglopen en zorg je voor een optimale samenwerking tussen sales en marketing. Sales gaat op het juiste moment verder met hoog gekwalificeerde leads!

Voordeel 11: Het is een alles-in-één platform

Duct-tape oplossingen, werken met losse spreadsheets en externe plugins die je hele site op zwart zetten nadat je ze updatet: Met HubSpot is het verleden tijd. Je hebt hierin verschillende functionaliteiten die naadloos met elkaar samenwerken op één platform. Je kunt afscheid nemen van 90% van je overige softwaretools. Dat geeft je overzicht en laat je met meer gemak nieuwe leads aantrekken en bestaande klanten terugkomen.

Voordeel 12: HubSpot groeit met je mee

Breekt het zweet uit bij de termen ‘lead nurtering’, ‘marketing automation’ en ‘uitgebreid testen’? Het voordeel van werken met HubSpot is dat je op je eigen tempo je ‘lean, mean leadmachine’ bouwt. In plaats van in één keer een site op te zetten en die te laten draaien bouwen we het in stappen op volgens de Growth Driven Design methode. Stap voor stap breid je uit, op het moment dat jij én je websitebezoekers er klaar voor zijn.

Overtuigd van de voordelen van HubSpot?

Je staat niet te wachten op een traject waarin je de hele boel omgooit. Je huidige CMS werkt, maar levert niet voldoende op. Te veel gedoe is geen reden om te blijven hangen in je huidige CMS. “Migrate without the migraines” is het credo van HubSpot. Onze specialisten bij One4marketing laten je website vloeiend migreren óf bouwen je website aan de hand van slechts 4 stappen.