Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Verrassing! 7 manieren om leads te genereren

Geschreven door Driek Geurtsen | 02 februari 2016

Whitepaper hier, e-bookje daar. Het wiel is uitgevonden en aan ieder koekje is gesabbeld. Weet je van gekkigheid niet meer wat voor marketingmiddel je nu weer in moet zetten voor leadgeneratie? Hier zijn zeven manieren om out of the box leads te genereren.

1. Vermijd het woord 'spam' 

Wist je dat het woord 'spam' bij een inschrijfformulier, hetzij op je landingspagina, hetzij gebruikt in je pop up, vermindert met maar liefst achttien procent? Dat blijkt uit een onderzoek van Michael Aagard. Allicht de moeite waard om een A/B-test in te schakelen!

2. Call-to-action in je e-mailhandtekening

One4marketing heeft een blogcompetitie. De beste blogger wint een weekend naar Parijs of Berlijn op kosten van de zaak. Je content promoten is een van de belangrijkste aspecten voor succesvolle contentmarketing en collega Janet haalt - met succes - alles uit de kast om lezers voor zich te winnen. Met haar e-mailhandtekening trekt ze bezoekers rechtstreeks naar haar artikel.

Zo zou jij je handtekening natuurlijk ook kunnen inzetten! Plaats een mooi aanbod als call-to-action in je handtekening en kom maar op met die leads. 

3. SlideShare en leadgeneratie?!

Ana Hoffman genereerde meer dan 240.000 bezoekers voor haar website binnen dertig dagen. Hoe? Met SlideShare. Dat je met het betaalde pro-plan leads kunt genereren is al bekend, maar je kunt SlideShare ook inzetten als leadgeneratiemiddel met een gratis account. In haar SlideShare-casestudy tipt Hoffman linkjes naar een van je landingspagina in je presentatie, beschrijving en profiel.

4. Hippe filmpjes kijken? Pass the gate

Een paywall voor artikelen, waarom dan niet voor kostbare videocontent? In ruil voor minuten kijkplezier, diepzinnige uiteenzettingen en kennis laat de geïnteresseerde zijn gegevens achter. Zijn mensen daar nog toe bereid? Niet iedereen. Wellicht haakt een deel van het publiek af. Daartegenover staat dat mensen die de stap wél zetten, er meer voor over hebben en dus beter gekwalificeerd zijn.

5. Doe de test: ben jij ...

Test jezelf: beschik jij over de competenties van een goede marketeer, het blog van collega Nicole, is het best gelezen blog van afgelopen maand. De mens is van nature nieuwsgierig, op zoek naar bevestiging en dol op uitdagingen - mits deze niet teveel moeite kosten. Met een quiz speel jij daar handig op in.

6. Een heldenverhaal als about-page en call-to-action

Ieder bedrijf heeft persoonlijkheid. Laat de saaie, zakelijke Over ons-pagina voor wat het is en laat je karakter spreken! Pak je websitebezoeker bij de hand en maak hem met een call-to-action duidelijk wat de volgende stap is: contact opnemen. Aan de slag? Jen Havice geeft in haar artikel How To Use Your ‘About Us’ Page To Acquire Customers handige tips en mooie voorbeelden. 

7. Bied een voordeel: een gratis scan

Hoe hoog scoort jouw website in de zoekresultaten? Laadt je website snel genoeg? Of gratis tien verbeterpunten voor je marketingstrategie: aanbiedingen converteren als een malle. Laat daarom geen kansen liggen en ga voor dat hoge conversiepercentage met een voordeel dat aansluit op jouw branche.

Oké. Een bonus. Engelstaligen: gebruik Quoara! 

Mik jij op de Engelstalige markt? Spreid je kansen en beantwoord de vragen van je doelgroep op Quoara. Je kunt vanaf je profiel linken naar een landingspagina en deze tevens in één van je (relevante) antwoorden verwerken. Let wel: spam is nog steeds een vies woord, dus profileer jezelf als expert

Download ons gratis e-book voor nog meer tips en tricks over leadgeneratie:

Wat is jouw meest succesvolle leadgeneratiestrategie? Heb je opmerkingen of toevoegingen? We horen het graag!