Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

HubSpot Product Updates - Januari

Geschreven door Driek Geurtsen | 30 januari 2015

Een van de fijne dingen aan werken met HubSpot is dat het product constant verbeterd wordt. Elke dag werken er programmeurs, testers en UX-specialisten aan het verbeteren van HubSpot. Hierdoor zijn er elke maand best een aantal grote updates. Om jou als gebruiker van HubSpot op te hoogte te brengen van deze updates, nieuwe mogelijkheden en verbeteringen, heb ik me voorgenomen om voortaan elke maand een blogje hieraan te wijden. Ik neem hier niet alle updates mee, dat zou echt te veel zijn, maar in dit overzicht vind je wel de belangrijkste updates van de meest gebruikte onderdelen van de software.



Emails gemakkelijk doorsturen aan meer mensen

Het is je vast wel eens gebeurd; je hebt net een email verstuurd en je hoort vervolgens dat er iemand niet op de lijst staat waar de email naar toe is gegaan. Er moeten bijvoorbeeld toch nog wat meer mensen uitgenodigd worden of iemand heeft een andere emailadres gekregen. Vroeger moest je dan de email clonen en opnieuw versturen.

Dit is gelukkig verleden tijd met de komst van de “Send to more”-knop. Zo kan je gemakkelijk de email direct doorsturen naar nieuwe lijsten of losse personen. Voeg je een lijst toe waarvan sommige mensen de e-mail al gekregen hebben bij het voor de eerste keer versturen? Geen nood, die worden er gewoon uitgefilterd en krijgen dus niet dezelfde email nog een keer.

Klik je op “Send to more” dan krijg je een pop-up te zien. Je ziet dan hetzelfde overzicht dat je al kent wanneer je je gewone emailontvangers instelt. Hier voeg je je extra lijsten en/of losse contacten toe, klik op “Send” en je bent klaar.



Workflow trigger Any form

Bij deze update gaat het om de workflows, en heeft dus alleen betrekking op Professional & Enterprise portalen (of hele oude Basic-portalen).

Je hebt een nieuwe manier gekregen om je workflows te laten starten (triggeren). Eerder kon je een workflow al wel triggeren wanneer een specifiek formulier op een willekeurige pagina werd ingevuld. Maar nu kan je dus een workflow laten starten wanneer een willekeurig formulier wordt ingevuld op een willekeurige pagina. Eerder zou je hiervoor dus alle formulieren hebben moeten in voeren om dezelfde lijst te krijgen. Misschien is het maar een kleine update, maar het maakt het leven wel weer een stukje makkelijker.



Lead Scoring testen

Ook deze update heeft alleen betrekking op Professional & Enterprise portalen (of hele oude Basic-portalen).

Dit is denk ik één van de updates waar ik het meest blij mee ben deze maand. Het op deze manier testen van contacten was eerder al wel beschikbaar in de Lists tool, maar nu is ‘ie er dus ook voor lead scoring. En dat maakt een stuk makkelijker om vooraf in te zien wat de impact zal zijn van het doorvoeren van nieuwe lead scoring regel.

Hoe doe je dit? Ga naar Contacts à Contacts Settings à Custom Lead Scoring. Helemaal onderaan je Lead Scoring regels, rechts van “Save scoring rules” vindt je de nieuwe “Test contact against these rules”-knop. Klik op de knop, typ de naam van een van je contacten en klik op “Test”.

Vervolgens zie je bij elke lead scoring regel of deze van toepassing is op het contact.

Onderaan de lijst met lead scoring regels zie je de totaal score van het contact.



CC en BCC beschikbaar in HubSpot CRM

Gebruik je HubSpot CRM al? Nee? Ga dan eerst naar Settings à Products & Add-ons en voeg het (gratis) HubSpot CRM toe. Kost je precies 30 seconden, het is gratis en het werkt super! Wij zijn er in ieder geval dolblij mee en hebben toen het uitkwam direct ons PipeDrive CRM opgezegd.

Anyway; er is dus een leuke update geweest voor het HubSpot CRM in januari. Je kan nu namelijk vanuit het HubSpot CRM ook emailversturen met CC en BCC. Eerder had je alleen het “To”-veld, maar je hebt natuurlijk vaak dat er meerdere mensen zijn die ingelicht moeten worden ergens van.



Je normale Outlook & Gmail emails loggen in HubSpot CRM

Nog een update aan het HubSpot CRM. Je kan namelijk email die je verstuurd uit je gewone outlook of gmail direct loggen in je CRM systeem. Hiervoor moet je wel eerst even Signals / Sidekick instaleren in Google Chrome en in outlook.

Wat is hier nou zo bijzonder aan? Nou, je houdt dus echt al je communicatie bij klanten en binnen sales-trajecten bij in één systeem. Je ziet dus niet langer alleen de informatie uit HubSpot, van contact dat je gehad hebt vanuit het CRM systeem (zoals e-mail van het CRM of telefoontjes met HubSpot Talk (nu nog niet voor +31-nummers, maar binnenkort wel). En het werkt super gemakkelijk. Je vinkt gewoon Log in CRM aan in je outlook toolbar en Sidekick doet de rest.

Stel je krijgt een mailtje terug, ook die wil je natuurlijk in het CRM hebben, dus dan forward je email met het Log in CRM vinkje aan, en boem, hij staat in je CRM. Bestaat de contact nog niet in HubSpot, dat geeft ook niet. HubSpot maakt dan automatisch het contact voor je aan.

Let op; het is dus wel belangrijk dat je dit even goed instelt. Dit doe je in je Sidekick à Settings à Email à Log In CRM Email. Zorg hiervoor dat hier het juiste emailadres staat; dat moet zijn 000000@bcc.hubspot.com. Verplaats de 000000 met je Hub-ID (5 of 6 cijfers; je vindt je Hub-ID helemaal rechtsboven in het menu in je HubSpot portaal).



Zo dat waren ze weer voor deze maand. Heb je vragen? Kom je ergens niet uit? Let me know! Bel me of stuur een mailtje en dan lopen we er samen even doorheen in jouw eigen portaal.

Geen HubSpot gebruiker maar wordt je hier wel enthousiast van? Klik dan hieronder om meer te weten te komen over de mogelijkheden van HubSpot voor jouw organisatie.