Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Beter gevonden worden met zoekwoordcampagnes

Geschreven door One4marketing | 17 september 2012

In deze blog leggen we uit hoe u met HubSpot gerichte zoekwoordcampagnes voert, met als resultaat een betere online positie. U wordt gevonden door geïntereseerde klanten en levert hen informatie die bij hun situatie en behoefte passen. Meer weten? Neem contact met ons op of lees ons ebook voor meer informatie over inbound marketing en hoe u uw website voor u kunt laten werken.

Wat is een campagne?

Campagnes gebruiken we om onze doelgroepen te segmenteren. Dit kan op basis van:

  • Branche (ict, handel, consultancy)
  • Producttype (de verschillende producten of diensten die u aanbied)
  • Demografische kenmerken (man/vrouw, leeftijd, woonplaats)
  • Professionele functie (manager, directeur-eigenaar, adviseur)

Elk van deze doelgroepen heeft hun specifieke zoekwoorden die zij gebruiken wanneer zij op zoek zijn naar producten die u levert. Wanneer u uw website en blogs inricht en schrijft op basis van deze woorden, heeft u meer kans dat u door uw zoekende (dus potentiële) klanten wordt gevonden.

Hoe werkt de Keywords tool van HubSpot?

HubSpot heeft naast haar andere marketing automatiseringsdiensten de Keywords tool in haar software. Deze tool kan worden gebruikt om de effectiviteit van uw zoekwoorden te meten. Zoekwoorden toevoegen aan campagnes gaat op de volgende manier:

Stap 1: Ga naar de Keywords tab in HubSpot en klik op 'Add Keywords'

Hier kunt u ook aanbevelingen (recommendations) krijgen voor geschikte zoekwoorden, of zien hoe uw concurrenten (competitors) het doen:

Stap 2: Voeg de zoekwoorden toe en klik op 'Add Campaigns'

Stap 3: Geef de campagne een naam en sla deze op:

(Of kies voor een bestaande campagne om uw zoekwoorden aan toe te voegen)

Wanneer uw zoekwoorden eerder ingevoerd zijn in de Keywords tool voegt u ze op de volgende manier aan een campagne toe.

Stap 1: Opzoeken van de eerder toegevoegde zoekwoorden binnen de Keywords tool:

Stap 2: Aanvinken van zoekwoorden en toewijzen aan een campagne:

Vooruitgang van campagnes meten

Bij de uitgebreide filter is ook een optie om per campagne te filteren en hierdoor te zien hoe uw zoekwoorden presteren.

Campagnes deleten

Dit is ook mogelijk wanneer een campagne voorbij is of voor uw bedrijf niet meer van belang:

Aan u zal voor de zekerheid nog wel om bevestiging van deze stap worden gevraagd:

Nieuwsgierig geworden naar wat de juiste zoekwoordcampagnes voor u kunnen doen? Aarzel dan niet en probeer de HubSpot software voor 30 dagen gratis. Of lees een eBook over inbound marketing.