Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Succesvol bij leadgeneratie door juiste afstemming marketingmiddelen

Geschreven door Driek Geurtsen | 20 augustus 2012

Meer leads door synchronisatie van uw websiteformulieren,
e-mailmarketing en CRM

U zult het wel herkennen: u beheert meerdere websites die allemaal up-to-date moeten blijven. U probeert het e-mailbeheer onder controle te houden en bent continu bezig met het selecteren van prospects. De berg gegevens hoopt zich voortdurend op en dat op allerlei verschillende locaties.

De HubSpot Content Manager helpt u om alle gegevens op een plek te synchroniseren. Zo behoudt u het overzicht over uw webpagina's, leadconversie, prospects op social media en de statistieken van e-mailcampagnes.

De Content Manager houdt namelijk alle informatie bij over uw website, landingspagina's, e-mails en social media, zodat u die kunt analyseren. U ziet snel welke pagina's het meest succesvol zijn en welke verbeterd moeten worden.

Verder is het mogelijk om socialmediaberichten in te plannen, met volgers te communiceren en Facebook-fans aan te trekken met aanbiedingen. Ook hebt u inzicht in uw e-mailcampagnes, waardoor u e-mails naar aanleiding van het aantal uitschrijvingen, click through rates en bounce rates kunt verbeteren.

 

5 voordelen van synchronisatie via de HubSpot Content Manager

 

  1. Bekijk alle gebruikersinformatie op een plek. Als elke bezoeker op uw website wordt gevolgd, heeftt u waardevolle informatie in handen waarmee bezoekers naar leads kunnen worden omgezet. U ziet bijvoorbeeld welke pagina's door nieuwe bezoekers werden bekeken, op welke links ze klikten en welke formulieren ze invulden. Ook ziet u hoe vaak bezoekers uw website opnieuw hebben bezocht. Met deze waardevolle informatie kunt u uw webpagina's flink verbeteren om zo veel mogelijk leads binnen te halen. Als 60% van de leads bijvoorbeeld via een bepaalde call-to-action op uw website binnenkwam, dan is het slim om die op meer plekken in te zetten. Plaats die bijvoorbeeld in e-mails en blogartikelen en u zult opkijken van het resultaat.
  2. Behavior based marketing. Behavior based marketing is marketing gebaseerd op het gedrag van potentiële klanten. Afhankelijk van het gedrag van websitebezoekers, kunt u ze aan gesegmenteerde lijsten toevoegen. Vervolgens stemt u e-mailmarketing- en lead-nurturingcampagnes af op hun vertoonde gedrag. Als een bezoeker een bepaald formulier op een landingspagina heeft ingevuld, kunt u die informatie gebruiken om leads te sorteren. Stel dat u CRM-software verkoopt en de landingspagina waarop een e-book kan worden gedownload vraagt of de persoon al dergelijke software gebruikt. Dan stuurt u mensen die nog geen CRM-software gebruiken een andere e-mail dan die dat al wel gebruiken. Als ze het nog niet gebruiken, kunt u uw eigen software promoten, terwijl u mensen die het al wel gebruiken kunt proberen over te halen om over te stappen op uw software, bijvoorbeeld door de software van verschillende bedrijven met elkaar te vergelijken. Vooral als u leads relevante informatie stuurt waarin ze geïnteresseerd zijn, groeit de kans dat ze in de toekomst met u in zee gaan.
  3. Betere samenwerking tussen marketing en sales. Tegenwoordig functioneren marketing en sales niet meer onafhankelijk van elkaar. Nu bekend is waar leads vandaan komen, kunt u daarop inspelen. In plaats van één verkooppitch voor al uw leads te gebruiken, kunt u leads die van Twitter vandaan komen anders behandelen dan die via uw blog converteerden. Aangezien dit mogelijk andere type mensen zijn, hebt u meer succes als u uw communicatie daarop aanpast. Sales kan naar aanleiding van het gedrag van leads profielen maken en die verschillend benaderen tijdens het verkoopproces. Stel dat uw website de meeste bezoekers genereert, maar Twitter de hoogste leadconversie, dan is het tijd om de aangeboden content of het uiterlijk van de website eens flink te veranderen. Het kan het verschil maken tussen weinig of juist veel omzet.
  4. Een korter verkoopproces. Het is zeer nuttig om alle informatie op een plek te hebben. Als u alle leads afzonderlijk moet benaderen, groeit de kans op fouten. Het is veel beter om uw CRM-systeem en leadgeneratie met elkaar te synchroniseren, omdat lead-nurturing dan beter werkt. Bovendien heeft het verkoopteam zicht op de betrokkenheid van bezoekers bij uw merk, waardoor hun behoeften beter in kaart kunnen worden gebracht. Verder haalt u het uiterste uit social media als u ziet waar bedrijven vandaan komen en wat er verbeterd moet worden.
  5. Closed loop-analyse. Als u weet hoe klanten voor het eerst met u in contact kwamen en welke activiteiten ertoe leidden dat ze klant werden, kunt u betere marketingbeslissingen nemen. A/B-tests zijn zeer handig om te ontdekken welke afbeeldingen het meeste resultaat hebben en om landingspagina's te verbeteren om zo veel mogelijk leads binnen te halen. Ook de synchronisatie van social media helpt u om deze netwerken nog beter in te zetten en meer leads te scoren.
Bron: Impact

 

Heeft u zelf ervaring met het synchroniseren van marketing middelen ten gunste van meer leads of ervaring bij het beter laten samenwerken van marketing en sales , dan horen wij graag van u!