Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Meer bezoekers op uw website met een content strategie

Geschreven door Driek Geurtsen | 25 januari 2012

 

Hoe ziet de ideale contentstrategie er uit?

Tegenwoordig heeft bijna elk bedrijf wel een website. Vooral met de eenvoud van zogenaamde Content Management Systemen (CMS) is het onderhouden van een bedrijfswebsite een makkie – of toch niet?

Mogelijk bent u een van de vele ondernemers die het onderhouden van webcontent helemaal niet zo eenvoudig vindt.

Want wat plaatst u eigenlijk op uw website om bezoekers te trekken?

Hoe ziet een ideale content strategie eruit?

 

1.      Plaats continu waardevolle content.

Behalve een aantal essentiële productpagina's en pagina's over uw bedrijf, kunt u zich het beste richten op het publiceren van waardevolle content. Waardevolle content bestaat uit alles waar bezoekers iets van leren, waar ze graag voor terugkomen en zelfs hun e-mailadres voor willen invullen. Voorbeelden zijn blogartikelen, webinars, e-books, white papers, enzovoort.

 

2.      Gebruik een contentkalender.

Vooral bij het publiceren van blogartikelen is het belangrijk om continu met nieuwe content te komen. Een blogkalender kan u helpen om op vaste momenten nieuwe artikelen te publiceren. Zo schuift u de artikelen minder snel voor u uit en vergroot u de kans op bezoekers en potentiële klanten. Continu bloggen vergroot uw vindbaarheid in zoekmachines namelijk enorm.

 

3.      Promoot uw waardevolle content op social media.

Plaats uw waardevolle content op Twitter, Facebook, Google+ en LinkedIn om uw doelgroep te bereiken. Vraag u hierbij af waar uw doelgroep zich precies bevindt en speel daarop in. Zoek bijvoorbeeld LinkedIn-groepen op waar potentiële klanten lid van zijn. Let ook op het tijdstip waarop u actief bent op sociale netwerken. De ene doelgroep is rond het middaguur actief op social media, de andere juist aan het eind van de week. Blijf regelmatig berichten publiceren en wees consistent in wanneer u berichten plaatst. Op ten duur verwachten volgers dat u weer iets plaatst.

 

4.      Promoot waardevolle content in nieuwsbrieven.

Hebt u e-mailadressen van leads weten te vergaren via uw website? Bouw dan verder aan uw relatie met hen via een e-mailcampagne. Zorg wel dat deze e-mails waardevolle informatie bevatten en pas de inhoud aan op de interesse van uw leads en op hun plaats in het verkoopproces. Tip: stuur niet te veel e-mails, want dan bestaat de kans dat ze zich voor uw nieuwsbrief uitschrijven.

 

5.      Houd uw statistieken in de gaten.

Wilt u uw content strategie continu verbeteren? Zorg dan dat u toegang hebt tot de statistieken van uw website en het effect van social media kunt meten. Google Analytics is een gratis uitgebreide tool om websiteverkeer te analyseren. Met Klout meet u uw effectiviteit op social media.