Inbound Blog | One4Marketing | The Inbound Company

Stoppen met DM en Cold Calling, starten met Inbound Marketing

Geschreven door Driek Geurtsen | 26 oktober 2011

 

Inbound Marketing krijgt steeds meer aandacht

Misschien bent u de term Inbound Marketing al een paar keer tegen gekomen. Dat klopt, er is ook steeds meer aandacht voor deze nieuwe manier van marketing. Vooral omdat zij op een heel andere manier helpt bij het proces van leadgeneratie, het creëren van vertrouwen en uiteindelijk klantloyaliteit.

Nadelen Outbound Marketing

Wat betreft leadgeneratie zorgt Inbound Marketing ervoor dat er warme, gekwalificeerde leads in de salesfunnel komen. Dit tegenover de leads, die op de oude traditionele manier worden verzameld met cold calling en onpersoonlijke DM campagnes. En vaak een twijfelachtig karakter hebben, koud zijn. Het doel van deze oude manier van leadgeneratie is het opwarmen van eenmaal verzamelde leads tot kopers van producten of diensten.

Zelf ben ik jaren in onder andere de wereld van ERP met DM acties en cold calling bezig geweest. En of de aanpak nu goed was of niet. Het bleek elke keer weer een heel karwei om via de telefoon of een mailpack binnen te komen. En bij een salesafspraak was het maar de vraag of er daadwerkelijk interesse was of niet. Ook al was de lead op de geijkte manier gekwalificeerd als een sales lead.

 

Verspilling van tijd en geld

Bovendien is de traditionele marketingmanier een spel van de grote getallen. Bij de ERP leadgeneratie wist je dat je met een behoorlijke grote bellijst moest beginnen om uiteindelijk 1 of 2 deals binnen te halen.

Uiteindelijk -en dat blijkt ook uit onderzoek- is de marketing met de inzet van beurzen, DM en cold calling inefficiënt en duur. Marketeers verspillen zeeën van tijd en massa’s aan geld om in contact te komen met mensen, die eigenlijk geen interesse in hun aanbod.

 

Kosten Leadgeneratie met Inbound Marketing 62% lager

Nu we een paar recessies achter de rug hebben (misschien er nog een beetje inzitten), zoeken marketeers en hun CEO´s naar efficiënte en betaalbare manieren om leads te verwerven. En wordt Inbound Marketing steeds populairder. Een onderzoek van HubSpot zegt dat bedrijven die met Inbound Marketing zijn begonnen, 62% minder uitgeven voor het verwerven van een lead.

Enkele van de meest populaire Inbound Marketing middelen zijn:

  • bloggen,
  • interactie op sociale media,
  • zoekmachine optimalisatie
  • webinars

 

Opmerkelijke content en Get Found, de sleutels tot succes

Door echte, opmerkelijke kennis (content) te delen via bovenstaande Inbound Marketing middelen worden bedrijven gevonden en wordt u gevonden: Get Found! Dat is het verschil. Dat zijn de sleutels tot succes. Leads zijn geen bedrijven die u heeft lastig gevallen met een belactie. Nee, Inbound Marketing leads hebben zelf uw bedrijf ontdekt, omdat zij de aangeboden content op bijvoorbeeld uw blog waardevol vonden. Even glimlachten en toen hun gegevens achterlieten om uw E-book te downloaden. En het ook accepteerden toen zij op maat afgestemde, waardevolle vervolginformatie kregen.

Zo verwerft u op een efficiënte en kosteneffectieve manier warme leads, die samen met u kijken naar wat voor hen de beste oplossing is om aan te schaffen. Begin vandaag nog met Inbound Marketing. (excuses, ik kon het even niet laten)

Bent u geïnteresseerd naar de mogelijkheden die de Inbound strategie jou kan bieden? Plan een korte call met Michel. Hij kunt u helpen om een beter inzicht te krijgen in de Inbound strategie.