4 tips voor meer bloglezers en een hogere conversie

blog-793047_640.jpg

1. Optimaliseer je meestgelezen blogs


Je hebt een lange tijd geleden een topper van een blog geschreven. De visits stroomden binnen en je kreeg er toffe reacties op. Nu, twee jaar later, merk je dat de blog nog steeds goed gelezen wordt. Je bent benieuwd hoe dit bijdraagt aan de resultaten. Wanneer je wat dieper in de statistieken duikt, ben je teleurgesteld: je ziet dat bezoekers de pagina relatief snel verlaten en dat de conversie laag is.

Dit zijn tekenen dat de blog geoptimaliseerd moet worden. Een aantal dingen die je kunt doen om de blog te optimaliseren, zijn:

  • De call-to-action aanpassen: zowel visueel en inhoudelijk, als de plek waarop hij staat
  • Ondersteunende visuals toevoegen
  • De tekst herschrijven


    2. Voeg keywords toe

    Is de conversie hoog, maar schort het aan de visits? Dan kun je daar op heel veel verschillende manieren verandering in brengen. Eén ding dat vaak vergeten wordt, is het gebruiken van HubSpot's optimization tool. Door keywords toe te voegen en onder andere je titel en meta-beschrijving aan te passen, kun je op lange termijn een stijging in lezers verwachten. Het mag dan even duren voordat je resultaat ziet van deze tip, maar hierin geldt: hoe eerder hoe beter; just do it! 

3. Voeg inschrijfmogelijkheden toe aan elk formulier

Een formulier is dé plek voor jouw nieuwe lead om zich in te schrijven voor automatische blogupdates. Door een 'checkbox' toe te voegen aan het formulier, kan de lead zich met één klik op de knop inschrijven.

4. Optimaliseer je blog subscription e-mails

Wanneer bezoekers en leads zich eenmaal inschrijven voor blogupdates, wil je ze natuurlijk vasthouden. Verspil je kansen dan niet en zorg dat er steeds een passende en goed uitziende mail met blogupdates de deur uitgaat. Ontdek ook welke dag en welk tijdstip daar het beste bij aansluit.

 

Bericht delen: