Inbound marketing diensten

Ontdek hoe One4Marketing jouw bedrijf helpt groeien.

Inbound Marketing diensten

Om aan de slag te gaan met inbound marketing (en eventueel HubSpot)
is het belangrijk dat er een goede strategie aan ten grondslag ligt.

Wij kunnen jouw organisatie daarbij helpen. 

Op deze pagina vind je een overzicht van onze strategische dienstverlening
rondom inbound marketing. Om ervoor te zorgen dat jouw organisatie succesvol
aan de slag kan gaan met inbound marketing, hebben wij een 90 dagen plan
opgesteld. Hierin wordt uitvoerig beschreven hoe wij jouw organisatie kunnen
helpen met een stevige inbound marketingstrategie en de uitvoering daarvan.

Wil je eens kijken of het 90 dagen plan ook jouw organisatie verder kan helpen?

Vraag ons 90 dagen plan aan >>>

Buyer Persona's

De buyer persona’s worden ontwikkelt tijdens een workshop. Tijdens deze sessie bekijken we wie de ideale klant is van jouw organisatie. Er wordt een compleet profiel opgebouwd van deze personen waarin antwoord wordt gegeven op de volgende vragen:

• Wat zijn de demografische gegevens van de buyer persona?
• Wat is de positie van de buyer persona binnen de organisatie?
• Hoe ziet een normale dag in het leven van de buyer persona eruit?
• Wat zijn de doelen van de buyer persona?
• Wat zijn de pijnpunten van de buyer persona?
• Waar haalt de buyer persona zijn informatie vandaan?
• Wat is de gewenste klantervaring van de buyer persona?
• Wat zijn de grootst mogelijke bezwaren van de buyer persona ten opzichte van jouw product of dienst?

Buyer Journey

Tijdens de tweede workshop gaan we aan de slag met een brainstorm over de buyer journey van de potentiële klanten. De belangrijkste vragen tijdens deze sessie zijn:

• Welke weg beloopt de potentiële klant voordat hij overgaat tot een aankoop?
• Aan welke informatie heeft hij behoefte in de verschillende stadia van zijn aankoopproces?

Bij zowel de buyer persona’s als de buyer journey is het belangrijk dat er getest wordt of de input van marketing en sales klopt met de werkelijkheid. Kennen jullie je klant wel écht goed? Vraag bijvoorbeeld aan bestaande of potentiële klanten waar ze van wakker liggen, waar ze hun informatie vandaan halen, etc. Zo optimaliseer je geleidelijk de buyer personaprofielen en hun buyer journey.

Content Map

Nadat bepaald is welke informatiebehoefte de buyer persona heeft, wordt een concretiseringsslag gemaakt. We bepalen samen met jou aan welke content de persona in welke fase van zijn journey behoefte heeft. Daarnaast beschrijven we in welke vorm jullie deze content gaan aanbieden. Denk hierbij aan: een blog, een e-book, een video, webinar etc.

Tot slot bepalen we ook wie de content gaat creëren, als de content er nog niet is, en welke zoekwoorden belangrijk zijn voor die content. Zo geef je antwoord op de vragen van jouw buyer persona en zorg je dat het geoptimaliseerd is voor Google.

Met deze content map kun je de volgende dag al aan de slag. Zo wordt de strategie direct concreet en toepasbaar.

KPI's

Om uiteindelijk te meten of de aanpak het gewenste resultaat heeft, bepalen we doelstellingen (bijv. websitebezoekers en leads). Wij bepalen met jullie de criteria voor gekwalificeerde leads. Met inbound marketing en HubSpot genereer je leads en kwalificeer je deze door middel van leadscoring. Zo ontvangt een lead punten door webpagina’s te bekijken, content te downloaden en e-mails te openen. Daarnaast kun je ook punten toekennen aan bepaalde demografische gegevens, bijvoorbeeld functie of woonplaats.

Door de leads in te delen in Lead, Marketing Qualified Lead en Sales Qualified Lead, weten marketing en sales welke leads een hoge scoringskans hebben en worden enkel de kwalitatief goede leads overgedragen naar sales.

Overige diensten

Na het opstarttraject, bieden wij de volgende diensten aan:

Marketing & Sales SLA

Bij inbound marketing werken marketing en sales nauw samen. Om dit proces goed te laten verlopen is een Service Level Agreement een must.
Wij helpen met het opstellen van een Service Level Agreement. We denken mee over de gezamenlijke doelstellingen en zorgen ervoor dat jullie de organisatie naar een hoger level tillen.

Lees meer

Contentmarketing

Een veel voorkomend verschijnsel is een bedrijf dat geen tijd en kennis in huis heeft om content te creëren.

Geen probleem! Wij kunnen je helpen. Als er een content map ligt, zorgen we ervoor dat dit uitgevoerd wordt. Wij schrijven blogs, optimaliseren deze voor Google en delen ze met jouw doelgroep.

Lees meer

HubSpot-implementatie

Wij zijn een gecertificeerd HubSpot-partner. Wij kennen de ins en outs en helpen jou bij de implementatie van een HubSpot-portaal. We helpen je bij de inrichting van je portaal, zodat alle functionaliteiten op een goede manier gebruikt worden. De benodigde kennis van HubSpot dragen we over aan jou, zodat je zelfstandig in HubSpot kunt werken.

Lees meer

Website in HubSpot COS

HubSpot biedt ook de mogelijkheid om jouw website in HubSpot te bouwen. Zo heb je al jouw marketing- en salestools verzameld op één platform.

Zo hoef je als marketeer nog maar in één systeem te werken. One4Marketing is expert in het designen van websites in het HubSpot COS.

Lees meer

Vragen? Bel ons.

We staan klaar om je te helpen. Spreek met één van onze HubSpot Experts die jouw vragen kan beantwoorden.

085 - 760 3990

Vraag om een demo.

Één van onze HubSpot specialisten laat jou zien hoe HubSpot helpt om te groeien in bezoek, leads en omzet.

Demo aanvragen

Start een HubSpot trial.

Probeer de software van HubSpot 30 dagen gratis uit. Je krijgt een volledig portaal met alle functionaliteiten.

Start een trial