HubSpot Product Updates - Maart

Het fijne aan HubSpot vindt ik dat ze elke maand weer met een reeks aan superfijn updates komen voor hun product. Soms zijn het maar kleine dingetjes die het leven gewoon net iets gemakkelijker maken, en soms zijn het flinke veranderingen die echt even wat extra duiding nodig hebben. En daarom dit blog. Aan het einde van elke maand maak ik een lijstje met de belangrijkste updates die HubSpot heeft gedaan aan het marketingplatform, het HubSpot CRM, Sidekick of andere belangrijke veranderingen. 

De belangrijkste updates bij HubSpot zijn in maart geweest:

  • Enterprise trials
  • Gemakkelijker menu's bouwen
  • Integratie met Invoca


Enterprise Trials

Als je HubSpot Professional gebruikt ben je vast wel eens benieuwd wat HubSpot Enterprise nou werkelijk doet. Waarom is Enterprise 3x de prijs van Professional? Nu heb je de kans om het voor jezelf te ervaren. Eerder waren alle trials gebaseerd op Professional accounts, maar als je nou al een Professional account hebt en je denk over een overstap naar Enterprise dan ben je hier erg mee geholpen. Onder Product & Add-ons (https://app.hubspot.com/settings/"6-cijferig Hub-ID"/products) vind je de mogelijkheid om een 30 dagen trial van HubSpot Enterprise te starten. Na de 30 dagen kan je je beslissing maken of jouw organisatie echt HubSpot Enterprise nodig heeft. 

HubSpot-Enterprise-trial



Gemakkelijker menu's bouwen

Om het bouwen van sitemaps een stuk gemakkelijker te maken heeft HubSpot een eigen editor gemaakt voor sitemaps. Je hebt nu toegang tot je eigen sitemaps.xml bestand. Met dit nieuwe werkproces wordt het makkelijker om verschillende sitemaps te maken voor verschillende domeinen. Daarnaast heeft HubSpot ook deze maand de Advanced Menu functie toegevoegd. Hiermee kan je er voor zorgen dan een bezoeker een ander menu ziet, afhankelijk van op welke pagina hij op dat moment zit. Dus bijvoorbeeld; op je normale homepage wil je een ander menu en andere sitemap dan op je 'werken bij'-pagina of je in je 'newsroom / pers'-pagina. Je vindt de Site Maps Editor en Advanced Menu's  tools onder Content --> Content Settings.

sitemaps-in-hubspot



Integratie met Invoca

Nee, telefoneren hoort wel bij inbound marketing. Inkomende telefoontjes en uitgaande telefoontjes. Maar het bijhouden en meetbaar maken van al die telefoontjes kan best lastig zijn (om soms misschien zelfs onmogelijk). Wat zou het toch fijn zijn als je gemakkelijk kon meten hoe effectief je telefoontjes zijn en welk marketingmiddel gezorgd heeft voor welk telefoontje.. En ja wel hoor, dat kan nu dus ook met een combinatie van HubSpot en Invoca. Door de integratie kan je contacten op basis van telefoongesprekken lead scores geven, segmenteren en nurturen. En je maakt helemaal meetbaar welke content zorgt voor welke inkomende telefoongesprekken. 

Het filmpje legt verder uit wat Invoca precies en wat het doet. De integratie vindt je in HubSpot onder Integrations --> Featured Integration. Meer informatie hier: http://www.hubspot.com/products/integrations/invoca

Invoca-hubspot-integratie



Zo dat waren ze weer voor deze maand. Heb je vragen? Kom je ergens niet uit? Let me know! Bel me of stuur een mailtje en dan lopen we er samen even doorheen in jouw eigen portaal.

Geen HubSpot gebruiker maar wordt je hier wel enthousiast van? Klik dan hieronder om meer te weten te komen over de mogelijkheden van HubSpot voor jouw organisatie.

 New Call-to-action

Bericht delen: