Afgelopen donderdag liet Facebook een aantal grote veranderingen zien, die doorgevoerd gaan worden in het nieuwsoverzicht van iedere Facebookgebruiker. In dit blog zal ik de volgende aangekondigde veranderingen bespreken:
Daarnaast zijn in 2 video's (gemaakt door Facebook zelf) de belangrijkste wijzigingen te zien.
In zijn presentatie gaf Mark Zuckerberg aan dat bijna 50% van de content in het nieuwsoverzicht bestaat uit foto’s of andere visuele content. Het nieuwe design zal dus ook meer gaan focussen op deze soort content. De games die vrienden spelen, plaatsen, foto’s, nieuwsartikelen en evenementen zullen er helderder, grotere en levendiger uit gaan zien.
Visuele content zal nog meer de aandacht trekken. Dankzij onderzoek van Dan Zarella was het al bekend dat foto’s een hoger like-percentage kregen dan andere soorten content. De focus zal dus nog verder naar visuele content verschuiven. Het nadeel hiervan is dat dit weer zal zorgen voor meer concurrentie in het nieuwsoverzicht.
Zie de voorbeelden hieronder:
Facebook kondigde aan dat gebruikers de keuze zullen kunnen maken tussen verschillende nieuwe nieuwsoverzichten. De gebruiker zal straks keuze hebben uit maarliefst acht verschilende Feeds:
Met de introductie van deze feeds zullen gebruikers meer controle krijgen over de posts die zij te zien krijgen.
Het nieuwsoverzicht waarin alleen de berichten van vrienden zal worden laten zien (All Friends Feed) kan het bereik van uw bedrijfspagina flink terug dringen. Wanneer de content van je bedrijfspagina niet waardevol genoeg is, kan dit er toe leiden dat gebruikers niet langer het normale nieuwsoverzicht zullen gebruiken, maar ‘vluchten’ naar de All Friends Feed. Zij zullen uw berichten dan alleen nog te zien krijgen wanneer zij een blik werken in de Following Feed.
Advertenties
Ook advertenties zullen er anders uit gaan zien. Facebook lijkt er alles aan te doen om het Click-Through-Rate (CTR) van de advertenties zo hoog mogelijk te krijgen. Facebook Ads worden visueler en zullen een stuk prominenter worden weergegeven, dit geldt ook voor de gesponsorde verslagen . De profielfoto’s van vrienden die in advertenties weergegeven worden, zullen groter zijn.
Zie de voorbeelden hieronder:
Wat is social selling? Social selling houdt in dat je sociaal actief bent. Je zet social media in..
Nog niet heel lang geleden pakten we het telefoonboek met onze telefoon en belden we bedrijven op..
Met 1,6 miljard dagelijkse gebruikers, is Facebook één van de belangrijkste kanalen om in contact..