Ik dacht altijd dat ik heel efficiënt te werk ging. Ik ben immers een vrouw en dat betekent dat ik gezegend ben met het talent om te multitasken. Opdracht afronden, case study schrijven, emails versturen, Whatsappen.. en dat terwijl ook nog de tv aanstond. Ik kon het allemaal tegelijk, fantastisch!
Die droombubbel spatte uiteen toen ik ontdekte dat er niks inefficiënter is dan multitasken: het menselijk brein (inderdaad, ook het vrouwelijke niet) is er gewoonweg niet voor gemaakt om snel te schakelen van de ene naar de andere taak. Teveel informatie zorgt ervoor dat je brein overbelast raakt, waardoor deze minder goed gaat werken. Je krijgt dus misschien wel meer informatie binnen, maar er gebeurt niets met die informatie!
Het meest deprimerende van alles is het eindresultaat van een dag multitasken: niet alleen ben je mentaal uitgeput, je hebt waarschijnlijk niet eens veel bereikt. Gelukkig is de redding nabij! Ik geef je 5 tips om meer gedaan te krijgen in minder tijd, om zo een efficiëntere marketeer te worden.