Alles over inbound marketing

De 5 ultieme tips voor B2B Marketing op Pinterest

door: Tobias Pasma   op: 18 januari 2013

 

Pinterest, B2B Marketing, Content Marketing, Content

Hoewel ik er eigenlijk niet echt thuis hoor (97% van de Pinterestbevolking is vrouw) ben ik enorm verzot op Pinterest. Mijn boards zijn gevuld met infographics, plaatjes over aankomende technologieën, kleding en huisinrichtingen. Allemaal heel erg leuk, maar hoe kan dit sterke sociale medium ingezet worden voor uw bedrijf op de B2B-markt?

De grootste uitdaging bij het inzetten van Pinterest als marketingmiddel op de B2B-markt is vaak het gebrek aan visuele content. Er is een grote kans dat uw onderneming een product of dienst verkoopt die niet visueel of niet visueel aantrekkelijk is. Wat voor content moet u dan op Pinterest plaatsen? Om u op gang te helpen vindt u hier de 5 ultieme tips voor content die u kunt plaatsen op de Pinterestpagina van uw bedrijf.

#1 Visuele content die u al heeft
Er is vast wel iemand geweest die een paar foto’s gemaakt heeft tijdens uw laatste bedrijfsevenement, toch? Is dat het geval, maak dan een board dat uw bedrijfscultuur laat zien. Hebt u foto’s van uw bestuur? Maak dan een board met hun foto’s en plaats hun bio’s daarbij. Hiermee laat u de menselijke kant van uw bedrijf zien en zullen prospects u als open en toegankelijk ervaren.

#2 Sterke afbeeldingen van uw blog
Gebruik mooie foto’s en afbeeldingen bij uw blog zodat u deze kunt pinnen. U gebruikt waarschijnlijk al afbeeldingen bij uw blogs. Pin die afbeeldingen, die de geschreven content het best weergeven. Link naar de blog bij de het pinnen van de afbeelding. U zorgt zo voor meer traffic naar uw blog vanaf Pinterest.

#3 Infographics en grafieken
Infographics zijn nog steeds enorm populair en ze doen het ook erg goed op Pinterest. Als u data heeft over uw branche visualiseer deze dan tot een mooie infographic. U kunt ook simpelere grafieken die u maakt in Excel (en eventueel wat verder vormgeeft met Photoshop) pinnen. Zorg ervoor dat u een duidelijke titel in de afbeelding opneemt, zodat mensen weten waar ze naar kijken. De infographics ondersteunen op een directe manier uw imago als thoughtleader.

#4 E-books en boekcovers
Heeft uw bedrijf recentelijk een e-book of een whitepaper uitgegeven? Maak er een screenshot van en plaats het in een board waar u deze verzameld. Doe hetzelfde wanneer iemand uit uw bedrijf (mede)auteur is van een boek of wanneer u enorm enthousiast ben over een boek over uw branche. Dit helpt u, net zoals bij de derde tip, bij het bevestigen van uw status als kennisleider op Pinterest.

#5 Foto’s van uw klanten
Het laten zien van uw tevreden klanten is een geweldige manier om uw merk positief te laden. Spoor uw klanten aan om foto’s in te sturen (of maak een foto van hen tijdens uw volgende bedrijfsevenement) waar zij op staan, misschien zelfs terwijl zij uw product of dienst gebruiken. Maak hier een board vol glimlachende gezichten van. Een goed voorbeeld van zo’n board is het 'I HubSpot Because...'-board van HubSpot.


Hopelijk hebben deze ideeën uw creativiteit in gang gezet om zelf Pinterest succesvol in te zetten als onderdeel van uw social media marketing. 

Hoe zet u Pinterest in voor uw B2B marketing en leadgeneratie? Ik ben benieuwd naar uw ervaringen!

 

Gratis e-Book leadgeneratie

Leer met deze inleiding op Leadgeneratie hoe u succesvol leads genereert.

 

Download het gratis e-Book over 
Leadgeneratie, boordevol met direct toe te tips voor meer en
beter gekwalificeerde leads

 

 


U vindt Tobias op Google+Twitter en LinkedIn.

Deel jouw mening of vraag in de reacties!

Tobias Pasma
Door: Tobias Pasma
Connect met mij op: