Bij One4Marketing weten we alles van het inzetten van je website als klantmagneet: klanten naar je website toehalen door middel van het delen van waardevolle kennis, en een band opbouwen met deze klanten. Wij gebruiken onze kennis om advies en ondersteuning te bieden aan bedrijven die antwoord zoeken op de volgende vragen:

-Hoe vinden wij nieuwe klanten?
-Hoe vinden nieuwe klanten ons?

Neem gerust contact met ons op om te zien wat wij voor uw onderneming kunnen betekenen op het gebied van training, implementatie, controle en advies.


Inbound Marketing

Download het gratis ebook:

HubSpot partner Nederland, Inbound Marketing met One4Marketing

Alle nieuwe blogs per email ontvangen

Your email:

Welkom op de One4Marketing blog. Veel leesplezier!

Current Articles | RSS Feed RSS Feed

De landing page, waarom deze zo ontzettend belangrijk is!

  
  
  

 

‘A cost becomes a benefit.’ Als u investeert in kwalitatief hoge landing pages, dan heeft u goud in handen! Waarom? Vergelijk het met een enorme koffiefilter: hoe beter de filter, hoe lekkerder de koffie. Hetzelfde principe gaat op voor landing pages: hoe beter de kwaliteit, hoe hoger het percentage leads dat uit uw websitebezoekers wordt gefilterd. Dat is nog eens straffe koffie!

Wat is een landing page?Landing pages filteren de leads uit uw websitebezoekers

Een landing page of landingspagina is een webpagina waarop een bezoeker belandt als gevolg van een zoekopdracht, of een simpele klik op een call-to-action (CTA). Op de landing page krijgt de bezoeker, in ruil voor enkele gegevens van de bezoeker, toegang tot bepaalde informatie. Denk hierbij aan white papers, e-books en nieuwsbrieven. Landing pages zijn voor u als bedrijf dé manier om contactgegevens te verwerven. Bovendien zal een goed ontworpen, kwalitatief hoge landing page leiden tot een hoger percentage conversie van websitebezoekers naar leads.

Seo makes your company grow

Nu vraagt u zich vast af waar nu precies dat belang zit van kwalitatief goede landing pages.Ten eerste zit dit hem in de zoekmachine-optimalisatie (SEO). Volgens een onderzoek van Marketo begint 93% van de B2B-klanten haar koopproces door te zoeken naar de mogelijkheden. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, het is voor een bedrijf van uiterst belang om in deze fase een passieve rol aan te nemen. ‘Get found’ is het enige wat er hier toe doet. Wanneer de landing pages genoeg waardevolle content bevatten, dan zult u gegarandeerd gevonden worden! Zoekmachines hebben namelijk de eigenschap om webpagina’s te selecteren en ordenen op relevantie. Dit wil zeggen dat een relevante landing page hoog inde ranking komt te staan bij zoekmachines zoals Google. Bovendien: als u specifiek die kennis deelt waar de ideale klant naar op zoek is, dan zult u absoluut een hoger conversiepercentage behalen. And the best things in life are free: in tegenstelling tot bijvoorbeeld een AdWords campagne kost ranking gebaseerd op relevantie u geen cent extra!

Convert your leads by fulfilling their needs

Een tweede belang van high-quality landing pages is dat er een gevoel van professionaliteit en vertrouwen bij de website bezoeker wordt opgeroepen wanneer deze op de website belandt. Zeker in de eerste fasen van het koopproces is het belangrijk dat u als bedrijf de koper hierin ondersteunt, zodat uw brand een imago van vertrouwen opbouwt. U helpt de bezoeker dus eigenlijk om voor u te kiezen!
Maar hoe bereikt u nu die high-quality? Een landingspagina moet behalve informatief en relevant ook eerlijk, helder en merkcongruent zijn. En het oog wil natuurlijk ook wat!

Word expert in uw branche!

Heeft u ambitie om een expertisestatus in uw branche te bemachtigen die met kop en schouders boven de concurrent uitsteekt? Dan is het hebben van een sterk merk onmisbaar. De landingspagina kunt u hierbij zien als de spiegel van uw brandpersonality. Ieder detail telt: of u het nu heeft over de tekst, de illustraties of het aantal witregels dat u gebruikt, werkelijk alle elementen op uw website zijn van belang voor het imago dat een bezoeker van uw brand schept. Een indrukwekkend imago resulteert vanzelfsprekend in een indrukwekkend resultaat. Succes gegarandeerd!

Meer weten?

Wilt u meer weten over het optimaliseren van uw landingspagina’s? Lees dan snel deel II van deze blog: 3 magische tips voor landingspagina’s.
Wellicht heeft u aanvullende tips, opmerkingen of misschien klantcases. Vanzelfsprekend horen wij dit graag!

 

Leadgeneratie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tags: 

Comments

Currently, there are no comments. Be the first to post one!
Post Comment
Name
 *
Email
 *
Website (optional)
Comment
 *

Allowed tags: <a> link, <b> bold, <i> italics